Engelskundervisning med Skype til private kunder og erhvervskunder i hele Danmark

15. juli 2010

Jeg har lige snakket via Skype med en mulig ny kunde i Jylland. (“Hej P!”)

Jo, jeg har nu brugt Skype og iChat i årevis med familie og venner, men jeg havde ikke tænkt over at bruge videochat til engelskundervisning.

Jamen dog, hvorfor ikke? Så bliver det endnu nemmere for mig at udbyde engelskundervisning i hele Danmark.

4 kommentarer to “Engelskundervisning med Skype til private kunder og erhvervskunder i hele Danmark”


  1. Hej David
    Ja, det er helt oplagt, at du skal udbyde undervisning over Skype! I mit og Lene Mølgaards firma ‘Nyt Mod – på at læse og skrive’ har min kære kollega i en periode givet ordblindeundervisning over Skype til en pige i Jylland, og det har fungeret rigtig godt! Så – go for it!

    • David Says:

      Hej Liselotte – og velkommen!

      Ja, jeg kan se en masse fordele. Nu skal jeg finde ud af hvad man gør hvis man lige vil tegne noget – det er nok den største udfordring, jeg kan komme i tanke på.


      • Hej David

        Jeg tænker, du skal bruge webcam… så kan du jo holde tegningen op, så din elev kan se den på sin skærm.
        Har du ikke sommerfugle i maven over de nye muligheder? Det er da vildt med ét slag at få udvidet sit ‘revir’ til hele landet – eller i realiteten hele verden!! Og uden omkostninger, bortset fra et webcam!

  2. David Says:

    Hej Liselotte

    Ja, jeg bruger en Mac og har automatisk webcam. Jeg havde regnet med altid at være synlig. (Hvad kunder foretrækker for sig selv, må de selv om.)

    Ja, at holde et stykke papir op til skærmen er ikke den perfekte løsning, når man lige vil tegne noget. Men til gengæld har man en fordel, når man vil skrive noget og så nemt kan dele det via chat. “You win some, you lose some”, ikk’ oss’?


Comments are closed.

