Jeg flytter midlertidigt til Tyskland, men jeg fortsætter med at tilbyde engelskundervisning via Skype til kunder i Danmark. Læs mere her!

3. september 2010

Min virksomhed Real Communication skal nu hedde David N. Wright. Jeg fortsætter officielt med at være moms-registreret her i Danmark, selv om jeg (og min virksomhed) har en tysk adresse fra d. 17. september.

Jeg skal nemlig undervise i engelsk på et tysk universitet igen, denne gang i Bayern. Stillingen varer et år, muligvis to år. Men jeg skal have masser af tid til at blive ved med at undervise danskere via Skype.

Mine 3 sidste kunder har været:

· En udenlandsk børsmægler i København.
· En dansk Research and Public Diplomacy Officer på en ambassade i København.
· En dansk Account Director på en reklamebureau i Jylland (via Skype og 2 real life møder).

De har alle fortalt mig hvor glade de har været for det arbejde, jeg har lavet med dem. Og det har jeg selvfølgelig været enormt glad for at høre!

Det tager da en lang tid at bygge en virksomhed op, især når man – som jeg – ikke har taget kunder med fra en tidligere arbejdsgiver. Derfor er jeg nødt til at have en god stilling mens jeg gør det – og denne stilling som Lektor i Tyskland passer perfekt, også hvad angår hvor meget fritid jeg har for at undervise via Skype.

Jo, det er syndt for mig, at jeg ikke kan bo i Danmark i et år, måske to, men så er livet i Tyskland også dejligt. Mine kunder via Skype vil ikke mærke nogen stor forskel. De vil stadigvæk modtage en faktura via mail med min virksomheds danske bankkonto. Der er ikke noget off-shore island-agtigt ved det. (Jo, en smule – min bankafdeling ligger på Bornholm!)

Jeg holder op med at bruge realcommunication.dk og i stedet vil bruge davidnwright.info, som p.t. peger på mit nuværende website. Selve websitet må jeg også lave om så snart jeg får tid. Jeg fortsætter for resten med at blogge og tweete under navnet Sprogkursus. Jeg tror dog ikke jeg vil kunne nå at dugge op til de fleste Twitter-arrangementer i København.

Nu ligger der en meget travl måned foran mig. Jeg regner med at kunne fortsætte med at undervise folk i Danmark via Skype fra tidligst midt i oktober måned.

4 kommentarer to “Jeg flytter midlertidigt til Tyskland, men jeg fortsætter med at tilbyde engelskundervisning via Skype til kunder i Danmark. Læs mere her!”

  1. Peter Says:

    Tillykke med det nye job, David.

    Og til alle jer andre: Jeg er en af de omtalte kunder, der har haft glæden af David´s undervisning. Det kan virkelig anbefales – David er super en engageret og kompetent underviser, der brænder for at gøre en forskel for sine kunder!

  2. Karen Says:

    Tillykke med det nye job, men Twitter meetups i DK bliver ikke det samme uden dig. Vi må glæde os indtil du kommer tilbage til os.🙂


Comments are closed.

